Forduló


Egy újabb év lett oda, békeév tulajdonképpen, hiszen nem folyt vér az utcákon, bár a világ nyugtalan és benne az ember elégedetlen. Talán a szeretetlenség és az egymás iránti tisztelet hiánya az oka ennek az elégedetlenségnek, ezt szeretem hinni, miközben hessegetem el magamtól a gonosz újjászületésének gondolatát. Az ember hinni akar a jóban.
Az ünnepek alatti szorongás az ünnep utánra megizmosodott, ma szabadul a volt férjem, nyilván ez árnyékolja a mindennapjaimat tovább, pontosabban az, milyen nyomasztó ez az egész történet a gyerekek számára. Sokat gondolkodtam, az emberségem meddig terjed, de vele kapcsolatban, aki az utóbbi tíz évben mindent megtett, hogy megszabaduljon a barátaitól és a szeretteitől, mindig elakadok. Azt hiszem, van olyan, hogy nem lehet tovább segíteni valakit, egyszerűen neki kellene változni most már: én évek óta (és még évekig) fizetem az adósságai egy részét, a gyerekei egy másik részét, miközben mindent elvett tőlünk, amink volt, és itt nem csak a lakásra és a pénzre gondolok, hanem az önbecsülésünkre, a gyerekeink gyerekkorára és egy kicsit az emberekbe vetett bizalom képességére is.
Nem sajnáltatni akarom magam, szabad és boldog ember lettem, és rengeteg klassz dolgot megtanultam, például örülni és bízni magamban, de az ár jó nagy volt. Vagy ki tudja, lehet, hogy minden ilyesminek ilyen nagyon nagy ára van. Persze azt is értem, hogy mindez, ez az ember is, az életem része, csak már valahogy nem akarok többé rá gondolni, pláne nem hálával.  
Eltelik az élet ezzel-azzal, főleg küzdelmekkel, de szerencsére belecsempésződik a mindennapokba az öröm, meg a zene is. És élni tulajdonképpen a legjobb dolog itt ezen a földön. Annyira lehet ennek örülni, hogy néha kedve volna az embernek táncra perdülni.

Megjegyzések

  1. Tiszta, szép, őszinte sorok..átfogó, áttekintő, lényeget keresően filozofikus. Mint Te Magad . Bármilyen szomorúság, múltbéli, de a jövőre sajnos kiható gond bújik is meg itt e sorok közt, ha Téged olvaslak, mindig egy életszerető, okos és vidám embert hallhatok :).
    Köszönet érte, hogy az év szinte minden napján itt lehettem! Hogy itt Nálad megerősödött minden alkalommal a hitem, hogy vannak igaz és jó emberek, van igaz barátság, hivatásszeretet és elfogadás. Meg még egy csomó minden más, amit bizony nehéz meglátni a hétköznapi sodrásban...
    Hálás vagyok a sorsnak, hogy a családom értékrendje nem illik bele a menő trendekbe...
    És öröm az is, hogy megismertelek, ha nem is "face to face." De hátha egyszer...
    Kívánok Neked és gyerekeidnek, barátaitoknak minden jót, békét és nyugalmat, szép pillanatokat, rengeteg apró örömöt és sok-sok zenét az újesztendőre!
    Szeretettel:
    rhumel
    (Bocs, kicsit nehézkesen pötyögtem, törött szárnyú (=begipszelt) vagyok. Ezért elmaradt a karácsonyi üdvözlet is idén. De gyógyulok! )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, gyógyulj hamar! Én is köszönök mindent. És igen, én bízom benne, hogy találkozunk a való életben is hamarosan, nem csak ilyen elektronikusan. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések