Kívül


Két estét is házon kívül töltöttem ezen a héten, szerdán egy szerelemkutató előadását hallgattam meg, tegnap pedig színházban voltam. A szerelemkutató arról tartott előadást (tudományos narratíva, kis betűnagyságú diák a kivetítőn), hogy a szerelem univerzálisnak mondható biológiai vetületével szemben (agyi területek aktivitása, hormonszint), a romantikus szerelem megítélése nagyon is társadalom- és kultúraspecifikus, és sok helyen, ahol elrendezett házasságok működnek (tehát a világ nagyobb részén valószínűleg), az ilyesmi inkább betegségként fogalmazódik meg. A betegség oka persze a nő, aki szerelmi rontással kaparintja meg a férfi szívét/eszét/farkát. A férfi mindezen galádságoknak jobb sorsra érdemes elszenvedője.
Érdekes dolog ez valóban, mi is lehet a szerelem, ezen gondolkodtam, de azt hiszem, nehéz volna ezt a komplex dolgot egységben látni, mindenkinek más, gondolom, mármint olyan értelemben, hogy sajátos elegye a vágynak, a kötődésnek, a szeretetnek, a barátságnak, a szellemi együttműködésnek. Hogy aztán ebből ki mit mixel magának, az már egy más kérdés, de azért azt hiszem. ilyen szerelmi varázslat vagy rontás nincs. Persze, az ember pszichés és biológiai folyamatainak megítélése elég sokat változott itt Európában az utóbbi kétszáz évben.
A tegnap esti színházi előadás olyan volt, amilyen. A darab persze jó, a színészek egy része volt gyengécske. Ilyen a vidéki színház, kicsit lapos, kicsit harsogó, de a miénk. Az előadáson találkoztam volt tanítványokkal az előző munkahelyemről, és megtudtam, hogy van az ex sulimnak mémoldala, és azt is, hogy persze valaki feldobta őket, úgyhogy Bridget mindjárt igazgatóit is adott valakiknek. Az oldal ettől függetlenül működik, és igazolja, amit jó, ha nem felejt el egyetlen tanár sem, hogy a diák pontosan tudja, mi a helyzet egy iskolában. Én mindenesetre elég sokat nevettem a mémeken, sok kiváló van köztük. Engem pedig még nem dobtak ki, hiszen én már kívül vagyok.
Más nincs, végre péntek van, amit csak az árnyékol be kissé, hogy holnap is péntek lesz. Azért a zene lehet vidám.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések