Egész


Nagyon szép, barátsággal, szeretettel és jósággal teli hétvége van mögöttem. Mondanám, hogy így kellene ezt minden nap, de akkor az ilyenféle ünnepek hétköznapokká lennének. Bár... meg tudnám én élni teljességként azt is, csak még nem próbáltam. Olyan jó, amikor minden a helyén van, amikor egyáltalán nem kell hülyékkel beszélgetnem, csak olyan emberekkel, akik okosak, és akiket szeretek, és persze jó, ha alszom eleget, sőt sokat, amikor kényeztetnek, amikor ölelnek, és amikor egy kis időre elhiszem, hogy ilyen is lehet a világ.
Sajnos nem mindenkivel találkoztam most sem, de akivel igen, azokkal legalább volt idő valóban együtt lenni, nem rohanni egyik embertől a másikig. A ráérés nagy luxus, ritka kincs.
Az elmúlt napok langyos és puha takarójába burkolózva ért tegnap este Demeter halálhíre. Megviselt, mert pénteken még láthattam volna..., másrészt ha a találkozás után hal meg, mit kezdek a lelkifurdalással?? Így sem könnyű. Nehezen tudtam elaludni, rossz elveszíteni valakit, akit megszeretett az ember. Ugyanakkor azt is gondolom, hogy nagyon kevés ember hal meg úgy, hogy megadatik neki, a szerettei, a szerelme vele legyen. Hiszen már a szerelem is kevés embernek adatik meg.
A hétvégéből hétköznapokba való kegyes átmenet is jó ebben a mai hétfőben, hiszen tanítás helyett céglátogatáson voltunk egy helyi manufaktúrában. Ahogy elnéztem a dolgozókat a műhelyekben, egyszerűen megkívántam a pályamódosítást. Lehet, hogy kitanulom az orgonakészítő szakmát. A közösség szimpatikusnak tűnt, a munka nyugalmasnak, a műhely pedig ugyan kissé zajos volt itt-ott, de lehet fülest hordani, és odabent a frissen fűrészelt fa illatát lehet érezni.
A kapkodás teljes hiánya, sokkal kisebb stressz, beszédmentes övezet, szépség, és az elvégzett munka öröme: ezeket a dolgokat tapasztaltam meg ma délelőtt. Olyan dolgokat, melyek az én munkámból szinte teljese egészében hiányoznak. Ma arra gondoltam, ha tehetném, ha lenne pénzem, inkább ott dolgoznék, mint az iskolában. Olyan sokkal egészebbnek és tökéletesebbnek láttam az életet ma abban a műhelyben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések