Vagy legalább


A séta, a napfény, a hegyek mind orvosság rosszkedv ellen, de azért a hétfő reggeleken nem mindig segít a vasárnap délutáni séta sem. Októberi hétfő reggel; kimondani is ijesztő. A szeptembernek, pedig alig volt itt, máris nyoma veszett. 
A nyoma veszett idő miatt reggel nem is akartam felkelni. Minek erőlködni, ha minden, amit teszünk, pillanatok alatt a semmibe hanyatlik? Ma az én ágyam, holnap másé. Ébredés után őszintén hittem a semmiben, és úgy döntöttem jó nekem hanyatt fekve, mint a fáradt kötéltáncosnak, a semmi felett. 
Aztán felkeltem. Azt kellene megvizsgálni egyszer, végtére is miért kel fel az ember. Nyilván tanulságos eredményekre jutnánk. Például pisilnia kell, és ha már kiment, csinál egy kávét magának. Egyik dolog hozza magával a másikat. Végül kisétál a buszmegállóig, dolgozni megy, problémákat old meg, számlákat fizet ki, főz és mos, olvas pár sort, estére elfárad, elfelejti, hogy fel sem akart kelni, és másnap döbbenten fekszik a hajnali sötétben: hogy jutott megint egy nappal odébb. 
Jó volna többet aludni és kevesebbet dolgozni. Vagy legalább fogadna örökbe az Isten, akkor nem kellene felkelni hétfő reggel.

Megjegyzések

  1. Ezt az utolsó mondatodat nagyon szépen, érzékletesen fogalmaztad meg. Az összes többi meg nagyon elgondolkodtató. Valójában ez az élet!
    A nagynéném 92 évesen mondta: "Úgy múlt el az élet, mint egy szempillantás!" ...és milyen igaza volt. Mi viszont még messze tartunk ettől a magas életkortól, marad addig is a mindennapok rutinja:)))

    VálaszTörlés
  2. mindennek eljön az ideje, "annak" is...ne siettesd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, igazából nem siettetem. Az örökbefogadáson most inkább értettem egy kis szerencsét, mint az örök örökbefogadást.

      Törlés
  3. Izabella! Mindig sokatmondó, beszédes fotókat válogatsz. Biztosan tudod: "Egy kép többet mond ezer szónál!" Te készíted "őket"? Mintha az önarcképeid lennének. Magány, fájdalom, melankólia, lemondás, elengedés, beletörődés, ugyanakkor finomság, méltóság és egy nagy adag filozófia tükröződik mindegyiken.
    Tele vannak feszültséggel, vibrálnak a fények, vagy élesen kontrasztosak, vagy titokzatosak: mi van a kapukon túl? Ez a mostani, nem tudok betelni vele! Csodálatos és felemelő és különleges és fojtogató és félelmetes. Arcok! Élők, vagy holtak? Vergődők, vagy feladók? Megsemmisülők, vagy örökké létezők?
    Elárulnád honnan származik ez a kép?
    Köszönöm szépen: Éva







    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Köszönöm a dicsérő szavakat. A képeket én készítem többnyire, egy-egy nem saját fotó van, de akkor odaírom, honnan származik. Ezt a képet a vasárnapi kirándulás alkalmával fotóztam a pécsi Pintér-kertben. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések