Kert


Hétvégén Csehországba utaztam. Ahhoz képest, hogy letettem az utazásokról... A kényszer persze nagy úr, az új munkahelyemen is akadnak nemzetközi projektek, amiben részt lehet venni, sőt, ez itt inkább kötelezettség, mint opció. Hát így keltem útra megint.
Angel projektje ez, szép egyébként, művészeti projekt, tetszik a gyerekeknek már most, pedig még nem sokat tudunk mi sem az egészről. A múzeológusoknak (főleg a cseh és lengyel fiatal nőknek) azt hiszem, csak érintőleges elképzelésük van egy kamaszról, de az is igaz, hogy az itteni gyerekeket egyelőre én sem ismerem jól. Majd meglátjuk, mire megyünk.
Az utazás egyébként elég kellemes volt, és nagyon szép helyeken jártunk, különösen az érseki kert varázsolt el: sosem gondoltam, hogy ennyi szín és melegség van Csehországban. Mondjuk nem is ismerem persze, nincs min meglepődni, illetve mindenen lehet. Megkívántam a barokk kertet, de persze érsekné aligha lehettem volna, max szolgálólány, na úgy meg aligha élveztem volna a kert szépségeit tétlen mélázás közepette.
A projektben részt vevők amúgy mind nagyon kedvesek, Angel iszonyatos fordulatszámon lelkes, én azonban kissé egykedvűen szemlélem a dolgok alakulását. De azért biztos jó lesz, főleg, hogy hazatérve, már rögtön lebaszott egy kolléganő, hogy neki külön miért nem szóltam. Hát így. Szeretem az ilyesmit, főleg, amikor fáradtan visszamegyek tanítani úgy, hogy a hétvégémet is a sulinak áldoztam szerelemből. Jó, hát legalább csináltam vagy száz kerti fotót. Meg amúgy is, más keseredettségéhez nem akarom, hogy közöm legyen. Nyilván van valami baja, amiről nem tudok, és persze nem is akarok tudni. 
Szóval a kert gyönyörű volt, mindig jó látni, hogy voltak olyan korszakok, amikor átgondolt építészeti elgondolások jellemezték az építtetőket: az érsek a kertjében a világot akarta leképezni, és ehhez Ovidius Metamorfózisát hívta segítségül. Varázslatos hely volt. Egyszer majd elviszem oda TSB-t, ha lesz pénzem, mert kell, hogy találjon az ember menedéket. Hol egy kertben, hol a zenében. Én hetek óta ezt hallgatom:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések