Legalább egy


Hétfő. Olyan érzésem van, mintha hónapok óta nem lett volna ilyen hétfő. Csak majdnem nyomasztó. Ma van az újabb fordítás határideje, úgyhogy ma még morzsolom a szöveget itt-ott, javítgatom, merengek rajta. Nagyon sok szó ez, nyolcvanvalahány ezer, és talán ha három szép mondatra futotta ebből a sok szóból...  Olyasmikre, hogy a földig hajol a holdfény. Azért persze három szép mondat nem is olyan kevés, mert a mondatok is olyanok, mint a szerelem, már egyetlenért is érdemes megszületni.
Az elutazásomig rendelkezésre álló három napra rengeteg dolog zsúfolódott össze, valami oknál fogva azonban ehhez a sok dologhoz most nem párosul bántó vagy bénító stressz, inkább egy kis izgalom. Kifogytam a rettegésből, úgy tűnik.
A péntek és a szombat napfényes örömben, nyugalomban telt. Azon gondolkodtam, meg lehet-e az örömöt mérni, de nem hiszem, nem mondom tehát, hogy lebegő tollpihe a fényben vagy inkább árnyékos márványtömb a biztonságos völgy ölében. Ez a fajta nyugalom számomra visszatérés egy gyerekkori délutánhoz, amit mozdulatlanságban töltöttem. Életem meghatározó pillanatainak egyike volt, és az jutott eszembe, talán azt a meghatározó, térből és időből kiszakított létet élem újra ilyenkor. Mintha újrahúzná az Isten minden idegszálam borítását. (A boldogság ezek szerint B vitaminokból áll. Béhat. )
Kicsit kár, hogy a kedves társaságban töltött péntek és szombat után a vasárnap megint áldozati bárány lett a munka oltárán. De milyen jó, hogy van munka.
Más nincs. A tervezett 12 órás alvások ígérete lassan szertefoszlik, mert még a szerdai rádióműsorom sincs kész. Vagyis interjúalanyom sincs.
Minden napra kell legalább egy jó mondat. Belémszivárog a nyugalmad - ezt választottam a lehetséges mondatok közül. Az ember annyiféleképpen elbukhat, és ne legyenek illúzióink, el is bukik, hogy nyugodtan felvállalhatja az öröm pillanatait.

Megjegyzések

  1. Tetszenek a "szép mondataid", de mondjuk a többi is! Ráadásul azt is éreztetik, hogy ha rádszáll majd egy bizonyos nyugalom, a prózád is könnyebb, lebegöbb szépségű lesz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ma úgy látszik semmiben se értek egyet az előttem felszólalóval:) még mielőtt láttam volna...a post elolvasása után (közben) gondoltam arra, hogy nekem ez a legutóbbi "jó"nak minősitett mondat a nyugalommal kapcsolatban egyáltalán nem tetszik:) már ami nyelvileg a predikativ kapcsolatot illeti...

      Törlés
    2. Elnézést, kedves utánam szóló, de az egyik csökevényem, hogy nem voltam magyar nyelv- és irodalomtanár s így a "predikatív kapcsolatok" területén nem vagyok elég otthonos... :)) S ezt tényleg sajnálom! A kevés tudásomat ezen a téren műkedvelőként szereztem...
      Azért nincs harag, remélem, kedves Aliz?...

      Törlés
    3. A mondatok olyanok, mint az élet más dolgai. Nem bánom, hogy nem mindenkinek tetszik minden mondatom. Én magam is hasonlóan érzek mások mondataival kapcsolatban. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések