Találkozások


A találkozásoknak sokféle változata létezik; a várt, a nem várt, a véletlen, a szándékunk szerint kerülendő, az elkerülhetetlen ésatöbbi. Azt hiszem, emberek többsége szeret másokkal találkozni, beállítottságától függően sokuk vár egy bizonyos Nagy Találkozásra is, a végjátszmában pedig minél tovább kerülné azt a hórihorgas, kapucnis alakot. (Amúgy tényleg: a halál magas vagy alacsony?)
Én a magam részéről találkozáspárti vagyok, ami szeretettelisége miatt, szerintem, egy baloldali párt. Na nem valami netes randitalálkozásokról beszélek, hanem barátokról - közeliekről, távoliakról, ritkán látottakról, mindenfélékről, olyan emberekről, akiket szeretek. Ma például egy tizenöt éve érettségizett osztállyal találkozom.
Ennyi év alatt valamiért sosem volt olyan osztály, akiket végigvittem volna, tehát a Valentyina által tegnap emlegetett osztályfőnöki faszméregetésben én igencsak hátul kullognék. Huszonhat év alatt nem volt olyan osztály, akinek négy (vagy öt) évig az osztályfőnöke lettem volna. Akikkel ma találkozom, én kezdtem, de közbeszólt egy gyerek, a másik osztályt pedig egy kolléganőmtől vettem át félidőben. Az idő rövidsége ellenére is a sajátomnak érzem mindkét osztályt, és mindkettőt nagyon szerettem.
Most már valószínűleg soha nem lesz saját osztályom, és bár sokáig hiányzott, mert osztályfőnöknek lenni azért alapvetően nagyon klassz feladat és sok öröm, kicsit úgy vagyok vele, mint a gyerektelen nő, akinek egy idő után már nem hiányzik az elérhetetlen.
Szóval tizenöt éve érettségiztek, mára felnőtt mind, szépek, okosak, sok gyerek van, és sok bennük a boldogság. Jó lesz találkozni velük, jó lesz lopva, színházi ügyelőként belenézni az életükbe a színpad széléről.
Más nincs, szombat van, shalom, csendes, pihentető, mezítláb mászkáló, sietségtől mentes szombat. És bár nagyon sok a munkám, arra gondoltam tegnap, találni fogok minden nap egy pici időt önmagamra is. Legjobb volna egy fél óra rendszeres séta például: találkozások Istennel. Kár, hogy errefelé nincs tó. Előbb-utóbb emiatt kényszerülök majd elköltözni innen.
Ja igen, jut eszembe, szerdától kezdődik a rádiós szezon. Hallgassátok, ha van kedvetek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések