Harmadik vasárnap


Ahogy közeledik a karácsony, úgy vagyok egyre megengedőbb a vasárnapokkal szemben is.  A kedves szombatok mellett december vége felé a vasárnapok is barátságosakká lettek, nyilván azért, mert már elengedtem azt az elképzelést, hogy rendrakás, meg szuperháziasszonykodás, és a suliban se nagyon van reményem arra, hogy jutok valamire az utolsó héten. Már megnéztem a holnapi teremcseréket, kétszer folyosón vagyok, kétszer meg valami másik termekben, a dupla órámon két különbözőben természetesen. Meg sem próbálom megérteni, miért.
Szóval vasárnap van, és a péntek esti vacsoracsata után szombat este is szórakozni mentem. Elég meglepő. M-el mostanában elmegyünk helyekre, moziba főleg, de már hetekkel ezelőtt kinéztük magunknak Barabás Lőrinc koncertjét. A film jó volt (Volt egyszer egy Németország), bár sokkal kevésbé volt vicces, mint amire az előzetes alapján számítottunk. Nem tudtunk felhőtlenül nevetni.
Aztán átmentünk a Szabadkikötőbe, ahol én most voltam életemben először, és pár órára visszacsöppentem az egyetemi évek bulihangulatába. Teljesen véletlenül összefutottunk egy baráti társasággal, aminek egyik felét én ismertem a kvízről, a másikat M tizenöt évvel ezelőtti bulizós időszakából. Ez vicces volt. Szóval elég nagy társasági élet kerekedett, beszélgettünk, iszogattunk. A dolog tanulsága, hogy érdekes és érdemes kimozdulni az embernek a megszokott közegéből, mert lehet, hogy több értelmes ember van a szülővárosában, mint amire eddig gondolt.
A koncert nagyon jó volt, istenáldotta tehetség Barabás Lőrinc, mondanám, de nem csak tehetség, hanem csodálatos zenész is. Ma azért próbálok valamivel hatékonyabb lenni a munkáimmal kapcsolatban, de nem vagyok benne biztos, hogy tényleg így is lesz, ugyanis Nesbo vége felé járok, és túl nagy a csábítás...
Más nincs, sikerült megegyezni a kiadóval, így elvállaltam a következő fordítást is. Pszichothriller. Az élet maga is az.
A zene ma legyen a csodálatos Fábián Juli, aki tegnap itthagyta a földi létet. Micsoda szép és szabad lélek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések